Blog

Management, pedagogika a výzvy vzdělávání


Česká školní inspekce již několik let věnuje systematicky pozornost oblasti managementu a řízení škol. Tuto oblast nalezneme například rozsáhle zpracované Výroční zprávě za rok 2024. V dlouhodobém výhledu lze očekávat, že rovina profesních kompetencí pedagogických pracovníků ve vedoucích funkcích bude nabývat stále většího významu. Otázkou však...

Jaké jsou požadavky na realizaci individuálního vzdělávání dítěte v mateřské škole pohledem legislativy, psychologických aspektů a roviny přípravy na úspěšný přechod z mateřské školy do školy základní? V následujícím příspěvku se dozvíte na co se zaměřit pohledem rodiče i mateřské školy.

Zaměstnavatel zaměstnanci určuje pracovní dobu a přímou pedagogickou činnost. Přímou pedagogickou prací rozumíme přímé působení pedagogického pracovníka, které vyžaduje jeho aktivní kontakt s dětmi, umožňující jejich vzdělávání zejména na základě komplexně realizované pedagogické diagnostiky, s významnou mírou pedagogického a výchovného působení.

Česká školní inspekce je samostatným, nezávislým úřadem České republiky, hodnotitelem počátečního vzdělávání, jeho kvality a efektivity. Pravidelné hodnocení vzdělávací soustavy probíhá na základě plánů a úkolů hlavní činnosti pro konkrétní školní rok. Svou činností Česká školní inspekce zjišťuje, ale také hodnotí podmínky vzdělávání, jeho průběh i...

Ustanovením, které představuje obecný výčet dokumentace, jejíž vedení je spjato s činností školy nebo školského zařízení, je § 28 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "školský zákon"). Tento předpis však stanoví jen obsah dokumentace. Konkrétní podobu...

Může učitelka podat léky na žádost rodiče? Jak má škola medikamenty uchovávat? Lze dítěti podat tišící lék v případě horečky? Také Vás zajímají odpovědi na tyto otázky? Přečtěte si souhrn k problematice, které se věnuji více než 10 let a často zjišťuji, že se ředitelé a učitelé doslova "prochází po tenkém ledě..."

Jaká je mateřská škola 21. století? Jak se v ní cítí děti, rodiče a jak my učitelé? Může prostředí ovlivňovat emoce člověka, náladu, cit, smysly a vnímání jako takové? Všichni jsme zahlceni dobou, která nás žene nemilosrdně vpřed. Výkon je měřítkem kvality. Je to v pořádku? A hlavně – je to správné pro naše děti?

Děti mladší 3 let řadíme do kategorie batolat. V tomto období je naprosto zásadní nejen fyzický a motorický vývoj, ale také vývoj v oblasti psychické a sociální. U dítěte se vyvíjí řeč, utvářejí se psychické procesy, osobnost a postupně se rozvíjejí vztahy v rodině a v sociální skupině.

Portfolio

Kroky úspěšného projektu v mateřské škole
Úspěšné zařazení dvouletých dětí do mateřské školy
Kompetence leadera školy - marketingové komunikace
Zákon o ochraně veřejného zdraví v praxi škol