Krizové situace v organizacích jsou nevyhnutelné. Je potřeba si uvědomit, že jejich existence je závislá na vytváření kompromisů a prevenci. Ke konfliktům a krizovým situacím bychom se měli stavět čelem, jsou prostředkem pro zlepšení a zejména následnou prevenci. Dlouhodobé neřešení těchto problematických oblastí vede k frustraci jednotlivce i...
Blog
Pedagogika, výchova a výzvy vzdělávání
Může učitelka podat léky na žádost rodiče? Jak má škola medikamenty uchovávat? Lze dítěti podat tišící lék v případě horečky? Také Vás zajímají odpovědi na tyto otázky? Přečtěte si souhrn k problematice, které se věnuji více než 10 let a často zjišťuji, že se ředitelé a učitelé doslova "prochází po tenkém ledě..."
Jaká je mateřská škola 21. století? Jak se v ní cítí děti, rodiče a jak my učitelé? Může prostředí ovlivňovat emoce člověka, náladu, cit, smysly a vnímání jako takové? Všichni jsme zahlceni dobou, která nás žene nemilosrdně vpřed. Výkon je měřítkem kvality. Je to v pořádku? A hlavně – je to správné pro naše děti?
Děti mladší 3 let řadíme do kategorie batolat. V tomto období je naprosto zásadní nejen fyzický a motorický vývoj, ale také vývoj v oblasti psychické a sociální. U dítěte se vyvíjí řeč, utvářejí se psychické procesy, osobnost a postupně se rozvíjejí vztahy v rodině a v sociální skupině.
Příprava dítěte na úspěšný vstup do 1.třídy
Zcela zásadní roli z hlediska připravenosti dítěte na plnění povinné školní docházky mají rodiče a mateřská škola. Jak u rodičů, tak u některých učitelů se často můžeme setkat s nepřesně používanými termíny školní zralost a školní připravenost. Role mateřské školy je klíčová například v oblastech adaptability, podpory dítěte a jeho motivace k...
Psychosomatické nemoci jsou zvláštní. Ve své podstatě neexistují. Stanovit jednotnou definici, a jednoznačně říct, co to je psychosomatické onemocnění je obtížné. Každá nemoc má svůj zcela "unikátní" klinický průběh, svou léčbu. Zcela specifickou skupinou v případě psychosomatických onemocnění jsou děti předškolního a mladšího školního věku....
Animovaná pohádka jako prostředek marketingu
Patrně se v dnešní době nenajde nikdo, kdo by dokázal význam prostředkem zpochybnit vliv televize a sociálních médií na děti. Jaký vliv skutečně mají lze specifikovat jen velmi těžko. Názory mezi rodiči, pedagogy i dalšími odborníky se různí. V čem se však vzácně shodují například odborné studie, je fakt, že nadměrný konzum televizního vysílání a...
Portfolio









